Strona 38 z 42

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 15:41
autor: sirafin
Nie. Nie oblewasz testu, po prostu w ogóle go nie wykonujesz. Po teście woli walka się kończy.

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 16:21
autor: PawelGd
sirafin pisze: 03 maja 2020, 15:41 Nie. Nie oblewasz testu, po prostu w ogóle go nie wykonujesz. Po teście woli walka się kończy.
Jeśli obleję test Woli, to walka się kończy i nic się nie dzieje? Nie tracę poczytalności ani zdrowia?

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 16:42
autor: sirafin
Skoro wykonałeś i oblałeś test woli, to tracisz poczytalność, bo to konsekwencja oblanego testu woli.
Skoro nie wykonujesz testu siły, to nie tracisz zdrowia (i nie jesteś w stanie zadać potworowi żadnych obrażeń).

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 17:08
autor: PawelGd
sirafin pisze: 03 maja 2020, 16:42 Skoro wykonałeś i oblałeś test woli, to tracisz poczytalność, bo to konsekwencja oblanego testu woli.
Skoro nie wykonujesz testu siły, to nie tracisz zdrowia (i nie jesteś w stanie zadać potworowi żadnych obrażeń).
Na pewno nie tracę zdrowia? W takim razie ten potwór jest przyjazny poszukiwaczom, od innego bym oberwał i po poczytalności i po zdrowiu. Sądziłem że ten jest bardziej creepy, bo po oblaniu testu Woli nic mu juz nie można zrobić (ponieważ nie zdaje się już testu Siły), ale on mnie będzie lać w najlepsze. Hmmm

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 17:34
autor: sirafin
A wziąłeś poprawkę na to, że jeśli go nie pokonasz, to z powodu związanej z nim pogłoski przegrasz grę przed czasem? Nie powiedziałbym, że to specjalnie przyjazne. To, że "nic mu nie można zrobić", może być dużo bardziej tragiczne w skutkach niż utrata odrobiny zdrowia. On nie musi zadawać obrażeń. To potwór, który nie chce ryzykować walki, gdy jeszcze można go zranić. On musi tylko odpowiednio długo przeczekać swoje ofiary, aż do chwili, gdy nic nie będzie w stanie go pokonać.

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 18:52
autor: PawelGd
sirafin pisze: 03 maja 2020, 17:34 A wziąłeś poprawkę na to, że jeśli go nie pokonasz, to z powodu związanej z nim pogłoski przegrasz grę przed czasem? Nie powiedziałbym, że to specjalnie przyjazne. To, że "nic mu nie można zrobić", może być dużo bardziej tragiczne w skutkach niż utrata odrobiny zdrowia. On nie musi zadawać obrażeń. To potwór, który nie chce ryzykować walki, gdy jeszcze można go zranić. On musi tylko odpowiednio długo przeczekać swoje ofiary, aż do chwili, gdy nic nie będzie w stanie go pokonać.
Pisząc, że jest "przyjazny" dla poszukiwaczy miałem na myśli to, że On powinien nas lać, oprócz poczytalności, jeszcze z Siły, czyli oblanie testu Woli sprawia, że nie możemy Go zranić, ale On nas powinien lać(wg mnie), i zabrać nam poczytalność i zdrowie, czyli że On będzie trudniejszy do ubicia, czyli łatwiej będzie Mu właśnie przeczekać. Graliśmy tak, że jest potwór, którego musimy szybko pokonać, bo jak spadną 3 żetony Plugastwa to przegramy, więc idę na niego, ale oblewam test Woli, czyli tak mnie ten potwór przeraźił, że tracę 2 punkty poczytalności i nie mogę juz dalej z nim walczyć, ale On nie odpuszcza, korzysta z tego że nie mogę Go zranić i zadaje mi 2 rany. Czyli wracamy do mojego pytania czy tak to powinno wyglądać? Czy to, że nie przeprowadzam testu Siły sprawia, że w tej walce, dzięki oblaniu testu Woli nie stracę zdrowia? Bo jeśli tak, to gdyby potwór pojawił się na polu na którym poszukiwacz miałby tylko 2 punkty zdrowia, to poszukiwacz powinien modlić się do czego tam tylko się modli, żeby oblać test Woli, żeby nie musieć walczyć na Siłę i nie ryzykować straty ostatnich punktów zdrowia.

Re: Eldritch Horror

: 03 maja 2020, 22:54
autor: Col. Frost
Na pytanie już odpowiedź otrzymałeś, a jeśli nie wierzysz na słowo, zajrzyj do Almanachu do hasła "Spotkania walki". Masz wyraźnie napisane, że zdrowie traci się dopiero w trzecim kroku, jakim jest test siły. Skoro do tego testu nie dochodzi, nie możesz stracić zdrowia. Poza tym radzę nie przenosić zasad gier planszowych na, z braku lepszego słowa, realizm. Zasada jest jaka jest, a czy lepiej czy gorzej odwzorowuje rzeczywistość w takim a takim przypadku, to sprawa drugorzędna, a już na pewno nie decydująca o czymkolwiek. W talii spotkań w innym świecie masz karty, które pozwalają zamknąć bramę tylko wówczas, gdy nie zdasz pierwszego testu. Stąd prosty wniosek, że nawet z porażki może czasem wyniknąć coś dobrego. Poza tym tłumaczenie "fabularne" sirafina jest jak najbardziej trafne. Nie każdy potwór musi być krwiożerczą bestią. Niektóre plugawią świat samą swoją obecnością. Tak to przedstawiał Lovecraft. Przecież to nie jest tak, że potwór paraliżuje badacza strachem, a potem może z nim robić co chce. Badacz ucieka jak najszybciej, jak najdalej od źródła swojego strachu. Potwór po prostu nie decyduje się na pogoń.

Re: Eldritch Horror

: 06 cze 2020, 14:47
autor: Markfire20
Witam serdecznie.
Wraz z dziewczyną dopiero rozpoczynamy przygodę z EH. Przejrzałem cały ten temat dzięki czemu wiele wątpliwości zostało rozwianych ale nie wszystkie. Mam 2 pytania:

1. Nieznane szlaki - czy w ciągu jednej akcji podróży mogę przejść z miasta nr 15 do dziczy nr 10 przechodząc przez Serce Afryki i Piramidy?

2. Testy - w jednym z postów w tym temacie przeczytałem, że jeśli po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów podstawa wykonania testu wynosi poniżej 1 to i tak rzucam jedną kością. Dotychczas graliśmy tak, że jeśli podstawa wynosi 0 lub mniej to test automatycznie uznajemy za oblany i przechodzimy do sekcji "jeśli oblałeś" bądź w przypadku spotkań złożonych do konsekwencji porażki. Który sposób wykonania testów jest prawidłowy?

Przykład:

Poziom wiedzy mojego bohatera wynosi 1. W fazie spotkań ma wykonać test wiedzy - 1 (1-1=0). Czy test powinien automatycznie zostać uznany za oblany czy powinienem rzucić 1 kością?

Re: Eldritch Horror

: 06 cze 2020, 15:31
autor: Xian
Ad 1. Nie, nie możesz. Pokonanie każdego pola zajmie jedną turę/akcję podróży.
Ad 2. Zawsze min. 1 kość.

Re: Eldritch Horror

: 06 cze 2020, 16:09
autor: Markfire20
Czyli jeśli chcę dojść ze Stambułu do Himalai to powinienem rozegrać to tak:

1 tura - akcja podróży ze Stambułu na pole nr 17 (ewentualnie jeśli mam bilet kolejowy to do Szanghaju)

2 tura - akcja podróży na Himalaje.

Dobrze rozumiem?

Re: Eldritch Horror

: 06 cze 2020, 16:44
autor: Xian
Zgadza się.

Wyjątek to specjalna zdolność Ursuli Downs.

Re: Eldritch Horror

: 06 cze 2020, 17:25
autor: Markfire20
Dzięki za odpowiedź, dobrze wiedzieć że w jednym aspekcie ułatwiałem sobie rozgrywkę a w drugiej wręcz przeciwnie :D

Powodzenia w walce z Przedwiecznymi :)

Re: Eldritch Horror

: 09 cze 2020, 20:41
autor: Domeru
Pytanie o Abhotha (i innych Przedwiecznych, przy których odkłada się na bok określoną liczbę potworów) - podczas przygotowania do gry odkłada się na bok 8 kultystów. Co zrobić z pozostałymi kultystami i jak ich traktować w czasie gry? Usunąć z worka, żeby w grze uczestniczyło tylko tych ośmiu odłożonych? Jeśli nie usuwać, to co robić z pokonanymi? Odkładać na bok? Odkładać na bok do max. 8, a resztę do worka?

Re: Eldritch Horror

: 09 cze 2020, 22:21
autor: Col. Frost
Potwory na bok odkłada się tylko po to żeby w trakcie rozgrywki było je łatwiej znaleźć, gdy na jakiejś karcie wypadnie, że takowego trzeba umieścić na planszy. Pokonane potwory lądują w worku, a te odłożone na bok na początku rozgrywki wracają tam, gdzie zaczynały, czyli na bok. Zresztą te ostatnie najczęściej atakują z zasadzki, więc po stoczeniu walki i tak znikają z planszy, bez względu na wynik starcia. Reasumując, wszystkich nadwyżkowych Kultystów należy normalnie umieścić w puli. Gdy zostaną pokonani wracają do worka. Z kolei wybrana ósemka wraca na swoje miejsce wśród "odłożonych na boku".

Przy okazji, wszystko to, a nawet więcej, jest w almanachu pod hasłem "Odkładanie na bok" ;)

Re: Eldritch Horror

: 19 cze 2020, 23:28
autor: Tinca
c08mk pisze: 19 cze 2017, 11:39
IrasArgor pisze:W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.

W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
Wszystkie ale nie na raz tylko każdą po kolei.
Czy pozbywanie się stanów w fazie odpoczynku jest akcją 'bonusową' i następuje po odzyskaniu Zdrowia i Poczytalności? Czy też pozbywanie się stanów wyklucza regenerację zasobów?

Re: Eldritch Horror

: 19 cze 2020, 23:42
autor: Col. Frost
Tinca pisze: 19 cze 2020, 23:28
c08mk pisze: 19 cze 2017, 11:39
IrasArgor pisze:W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.

W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
Wszystkie ale nie na raz tylko każdą po kolei.
Czy pozbywanie się stanów w fazie odpoczynku jest akcją 'bonusową' i następuje po odzyskaniu Zdrowia i Poczytalności? Czy też pozbywanie się stanów wyklucza regenerację zasobów?
"Bonusową". Generalnie staraj się na to patrzeć w następujący sposób. Akcja odpoczynku polega na odzyskaniu zdrowia i poczytalności, a na kartach stanów masz tekst "wykonując akcję odpoczynku". Czyli wykonujesz normalnie akcję odpoczynku, w ten sposób wypełniasz wymagania z karty i możesz się jej spróbować pozbyć ;)

Re: Eldritch Horror

: 20 cze 2020, 19:48
autor: wesolykowal
Pytanie o setup - grając w 1-2 osoby należy otworzyć jedną bramę i umieścić na niej jednego potwora. Czy jeżeli ten potwór ma zielony wskaźnik w prawym górnym rogu to go rozpatrujemy? Normalnie się to robi, ale czy przy setupie także?

Re: Eldritch Horror

: 20 cze 2020, 20:41
autor: vikingowa
wesolykowal pisze: 20 cze 2020, 19:48 Pytanie o setup - grając w 1-2 osoby należy otworzyć jedną bramę i umieścić na niej jednego potwora. Czy jeżeli ten potwór ma zielony wskaźnik w prawym górnym rogu to go rozpatrujemy? Normalnie się to robi, ale czy przy setupie także?
Tak, przy setupie też.

Re: Eldritch Horror

: 11 lip 2020, 14:50
autor: Racuszny
Podczas naszej ostatniej gry w 4 osoby pojawiło się kilka dziwnych sytuacji; mam w związku z tym trzy pytania:

1. czy możliwe jest wzięcie pożyczki bankowej, gdy posiada się już dług?
2. Co dzieje się w przypadku, gdy mit ("Zniszczona magia") usuwa z wyposażenia graczy artefakt, który jest niezbędny do wykonania obecnego zadania?
3. Jeden z mitów zadał wszystkim badaczom śmiertelną liczbę obrażeń, jednakże jeden z nich posiada zaklęcie "Ochrona ciała", które pozwala zablokować utratę dwóch punktów zdrowia; czy w przedstawionej przed chwilą sytuacji było możliwe, aby jeden z ginących badaczy rzucił to zaklęcie na innego badacza, by zapobiec jego śmierci?

EDIT: udało mi się już znaleźć odpowiedź na pierwsze pytanie (nie można wziąć pożyczki gdy się już ma dług), pozostałe dwa pozostają jednak aktualne. :)

Re: Eldritch Horror

: 20 lip 2020, 18:39
autor: SickMind
Siema.
Takie pytanie szybkie.
Jak można zdobyć profity z tych opisów pod miastami na mapie?
Czy rzucamy w fazie akcji kośćmi?
Czy może po pozytywnym rozpatrzeniu spotkania?
Czy może jeszcze inaczej?
A może jest kilka sposobów?

Re: Eldritch Horror

: 20 lip 2020, 18:52
autor: Alwirin
Racuszny pisze: 11 lip 2020, 14:50 2. Co dzieje się w przypadku, gdy mit ("Zniszczona magia") usuwa z wyposażenia graczy artefakt, który jest niezbędny do wykonania obecnego zadania?
3. Jeden z mitów zadał wszystkim badaczom śmiertelną liczbę obrażeń, jednakże jeden z nich posiada zaklęcie "Ochrona ciała", które pozwala zablokować utratę dwóch punktów zdrowia; czy w przedstawionej przed chwilą sytuacji było możliwe, aby jeden z ginących badaczy rzucił to zaklęcie na innego badacza, by zapobiec jego śmierci?
2. Zazwyczaj takie Tajemnice mają zapis: kiedy Badacz ma dobrać artefakt, może zdecydować, że dobiera ten-konkretny-potrzebny-do-zadania-artefakt. Tak więc trzeba po prostu zdobyć go jeszcze raz.
3. Jeżeli był zapis "Tej utracie zdrowia nie można zapobiec" to zaklęcie nic nie pomoże. W innym przypadku rozstrzygałbym utratę zdrowia wg. kolejności Badaczy. Tak więc Badacz z Ochroną ciała może uratować kogoś przed nim, lub siebie. Ale nie kogoś będącego po nim.
SickMind pisze: 20 lip 2020, 18:39 Takie pytanie szybkie.
Jak można zdobyć profity z tych opisów pod miastami na mapie?
Instrukcja, str. 9 (Faza Spotkań), lewy, dolny róg: "Na planszy, pod każdym nazwanym polem podano efekt, który najczęściej występuje na kartach związanych z nim spotkań" wraz z podanym obok przykładem.

Re: Eldritch Horror

: 20 lip 2020, 21:29
autor: SickMind
Alwirin pisze: 20 lip 2020, 18:52
Racuszny pisze: 11 lip 2020, 14:50 2. Co dzieje się w przypadku, gdy mit ("Zniszczona magia") usuwa z wyposażenia graczy artefakt, który jest niezbędny do wykonania obecnego zadania?
3. Jeden z mitów zadał wszystkim badaczom śmiertelną liczbę obrażeń, jednakże jeden z nich posiada zaklęcie "Ochrona ciała", które pozwala zablokować utratę dwóch punktów zdrowia; czy w przedstawionej przed chwilą sytuacji było możliwe, aby jeden z ginących badaczy rzucił to zaklęcie na innego badacza, by zapobiec jego śmierci?
2. Zazwyczaj takie Tajemnice mają zapis: kiedy Badacz ma dobrać artefakt, może zdecydować, że dobiera ten-konkretny-potrzebny-do-zadania-artefakt. Tak więc trzeba po prostu zdobyć go jeszcze raz.
3. Jeżeli był zapis "Tej utracie zdrowia nie można zapobiec" to zaklęcie nic nie pomoże. W innym przypadku rozstrzygałbym utratę zdrowia wg. kolejności Badaczy. Tak więc Badacz z Ochroną ciała może uratować kogoś przed nim, lub siebie. Ale nie kogoś będącego po nim.
SickMind pisze: 20 lip 2020, 18:39 Takie pytanie szybkie.
Jak można zdobyć profity z tych opisów pod miastami na mapie?
Instrukcja, str. 9 (Faza Spotkań), lewy, dolny róg: "Na planszy, pod każdym nazwanym polem podano efekt, który najczęściej występuje na kartach związanych z nim spotkań" wraz z podanym obok przykładem.
Dzięki.
Czyli mam rozumieć że będzie to wynikało tylko z karty spotkań w danym mieście.
Znaczy będzie opis na karcie np: zwiększ swoją siłę itp?
Sory za to pytanie ale nie przeglądam treści kart z żadnej gry.
Nie chcę sobie psuć rozgrywki.

Re: Eldritch Horror

: 21 lip 2020, 13:11
autor: SickMind
Siema.
A jeszcze takie pytanie.
Czy można na przykład wykorzystać zasoby specjalne lub stany skupienia w samej podstawce w walce sprzedwiecznymi z podstawki?
Czy muszę dołączać za każdym razem jakiś dodatek i grać przeciwko tylko jednemu przedwiecznemu np: z Masta w gruzach żeby móc wykorzystać te elementy?

Re: Eldritch Horror

: 21 lip 2020, 13:21
autor: Yuri
Nie musisz. Co więcej niektórzy wprowadzają ten rodzaj tokenow nie mając dostępu do tego dodatku w ogóle. Po prostu dodają ta mechanikę i grają.

Re: Eldritch Horror

: 21 lip 2020, 13:47
autor: SickMind
Yuri pisze: 21 lip 2020, 13:21 Nie musisz. Co więcej niektórzy wprowadzają ten rodzaj tokenow nie mając dostępu do tego dodatku w ogóle. Po prostu dodają ta mechanikę i grają.
Dzięki za odpowiedź.
Ale na jakiej zasadzie?
1.Poprostu w fazie akcji, jedną akcję wykorzystuję aby pozyskać jeden żeton skupienia?
2.I wykorzystuje go tylko do ponownego przerzucenia kością?
3. A co w wypadku jak karta spotkania mówi np: możesz odrzucić jedną wskazówkę aby pozbyć sie negatywnego efektu
4.Mam w takiej sytuacji odrzucić żeton skupienia czy wskazówkę?